pozadí

pondělí 16. května 2016

Tvoření s dětmi - návod

Crafting with Kids - A Tutorial


Pomůcky: voskovky na textil, předepraný kousek bílého plátna, papír, žehlička, látky na dotvoření.


Už před lety jsem tento projekt dělala s naším nejstarším dítětem, konečně jsem si našla čas i pro dalšího.  
Papírovou lepící páskou jsem na stůl zajistila kousek bílého předepraného plátna. Předeprané musí být proto, že někdy jsou z výroby látky napuštěné (např. aby do nich nešli moli), naškrobené či co já vím, co na ně dávají za chemikálie. Navíc je dobré látku i vysrážet, aby se pak na hotovém výrobku po praní nekrabatila.  
Dítě dostalo krabičku voskovek na textil. Pěkně se s nimi maluje, jsou zažehlovací, dobře snáší praní. Ano, obrázek nevydrží věčně, ale podobný polštářek malovaný před 5 lety, používaný a pravidelně praný na běžný program, na který peru ložní v pračce, je trochu bledší, ale stále znatelný. Voskovky jsem před lety koupila ve výtvarných potřebách za 60Kč, měli i větší balení a mám dojem, že stejné se prodávají stále.


Hotový obrázek se přes papír zažehluje (instrukce najdete na krabičce voskovek). Nepoužívám pečící papír, ale normální, tam, kde je větší vrstva vosku se část vpije do papíru a přijde mi to tak lepší.
A teď už s obrázkovým panelem můžete naložit dle vlastího uvážení - polštářek, taška, popř. rovnou malovat na tričko... My vybírali látky společně a tak je polštářek přesně dle vkusu majitele.


Ten, kdo zná Emušáky, možná poznal Ferdu. Kupodivu oblíbený, dokonce i ve škole představený ve slohovém cvičení v popisu oblíbené hračky. "Kupodivu" píšu proto, že jsem z něj byla po obdržení docela rozpačitá. Zdál se mi velký (nač doma další takový velký krám?), vzadu na hlavě se brzy objevila díra a vrcholem všeho bylo zjištění, že tak drahá věc je vyrobená v Číně (jakoby např. Moravská ústředna ušití za ty peníze nezvládla). No ale dítě to vidí zcela jinak:-) Má Ferdu opravdu rádo a to je dobře, protože knížka je vážně skvělá a asi k ní takový plyšák patří, autorky to zkrátka vymyslely dobře.

A poslední perlička, celého žabáka a jeho mouchu jsem v kontuře obšila sívítící nití. Před lety mi ji jedna paní objednala z Ameriky, netuším, zda se dá taková věc koupit i u nás. Pořád jsem ji šetřila, ale na co? Děti mi rostou a pro vnoučata ji opravdu schovávat nebudu. Synek prohlásil "krutý!", což je výraz nejvyšší pochvaly. Takto pak vypadá ve tmě.



3 komentáře:

  1. Tak to je boží! Až bude dcera umět malovat, tak určitě zkusíme :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je boží! Až bude dcera umět malovat, tak určitě zkusíme :-)

    OdpovědětVymazat
  3. ... moc pěkný polštářek a krásné počteníčko. Svítící nitě jsem koupila u Waji, ale zatím čekají na svou příležitost. Pohodové dny.

    OdpovědětVymazat