pozadí

pátek 30. května 2014

Bodýčka na léto

Summer Bodysuits


Musím přiznat, že jsem poslední dobou docela neplánovaně zběhla k šití oblečení na děti. Pyžamka a tepláky jsem jim šila vždy, ale s objevením bavlněných úpletů dostalo i moje tvoření trochu jiný směr. A naše miminko je pro mě další motivací.


Po starších dětech mám v nyní potřebné velikosti bodýčka už značně opotřebená, různě "dobarvená" příkrmy apod. Byl důvod vyzkoušet je ušít, i když jsem na ně dlouho sbírala odvahu. Nakonec jsem zjistila, že na nich není vůbec nic těžkého, oproti obyčejnému tričku se šije navíc jen spodní lem, což není nic hrozného. Obálkové výstřihy žádnému mému hubenému dítku nikdy neseděly, proto jsem prvně dělala s mým oblíbeným zapínáním na rameni.
 

Nyní jsem zkusila použít kvalitní patent a udělala obyčejný výstřih. Kupodivu funguje také parádně, jde oblékat snadno a netahají se ani naušničky.




Střih jsem chtěla vytáhnout z oblíbeného Ottobre, ale nakonec jsem si dotvořila svůj. Protože látek jsem nakoupila víc, než stihnu sama spotřebovat, budou některá bodýčka dostupná i na Fleru.







7 komentářů:

  1. Zuzko, ty jsou vážně parádní!!! Obdivuji je tu a pomalu sbírám motivaci teké je vyzkoušet, ale zatím odvahu nemám, hlavně se bojím lemů a zapínání. Ty lemy, to vzdy ustřihneš a přehneš na polovinu proužek látky, sjedeš na overlocku s lemem, který potřebuje začistit a pak z lícu prošiješ na rovnostehu? Pruží to? Prosím poraď mi, já si chci také na své mimčo něco ušít. Líbí se mi u nás v látkách pěkné úpletové bavlny, ale zatím jsem si je nemohla pořídit, protože bych vyrobila pasqvil :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, lemy jsem dělala přesně, jak si napsala. Mám je teda vždycky přišpendlené, takový machr, aby mi rozměry vyšly jen tak od oka, nejsem:-) Lem je napůl a přišívám ho na overlocku zároveň k výstřihu (nebo pak spodní části bodýčka). Nakonec to z vrchu přejedu mírným entlem (pak to totiž pruží) na mašině. Na tom bodýčku s dlouhým rukávem jsem dělala lemování na třetiny, trošku pracnější, ale ne o moc. Dělám vždycky jak mě napadne. Neboj, zvládneš to, já si vždycky říkala, že kdo šije bodýčka, ten je fakt borec, při tom na tom fakt nic není, jen to zkusit:-)

      Vymazat
  2. To žluté s mašličkou a nabranými rukávky je parádní! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zuzi, dík za odpověď, také si říkám, že kdo šije bodýčka je borec. Pro mě seš borec... i kvůli těm výrobkům z kočárkoviny a tak...... Nedělám si o svém umění iluze.... ale teď se na ty bóďa cítím zas trochu o něco více :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Já pořád koukám, že to s tím entlem jde a při tom se látka nevlní. Je to balvna s elastanem? Mě se právě na rovnostehu látka vždy vlnila i pod pružným stehem. Prošívala jsem pak dvojjehlou, ale takové prošití nikdy dlouho nevydrželo. Někdy i po krátkém používání rupla nit a páralo se. Bodýčka krásná. Já snad jednu také jedno zkusím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to bavlna s elastanem, ale staršímu synkovi jsem tak šila i tričko jen z čisté bavlny (béžové s hnědými autíčky, je ve starších příspěvcích). Nic nepopraskalo, a to tomu dává docela zabrat, akorát tričko se samozřejmě trochu vytáhlo do šířky... Při prošívání dvojjehlou se musí povolit spodní nit, aby na spodní straně byl hezky vidět cikcak, pak ten steh dobře pruží. Povolování se musí dělat na člunku a já to nemám moc ráda, jsem líná vždycky odmontovat stehovou desku, štelovat, pak zase vše vrátit zpět...:-)

      Vymazat
  5. Jé ti si ji teda strojíš :o) Ještě že už bodýčka nepotřebujeme, trička mi přijdou o dost lehčí...
    Ty nařasené žluté rukávky se mi moc líbí, to budu muset okouknout, jak se to dělá :o)

    OdpovědětVymazat